Original title:
Marketingová komunikace vybrané střední odborné školy
Authors:
Kálmán, Markéta Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V bakalářské práci je zpracováváno téma Marketingová komunikace vybrané střední odborné školy. Cílem teoretické části je vymezení základních pojmů, jako je marketing a marketingová komunikace školy v souvislosti se získáním potenciálních zájemců o studium. Metodou teoretické části je analýza odborných poznatků a empirických faktů, které se k řešenému tématu vztahují, komparace rozdílných odborných přístupů a koncepce marketingové komunikace a závěrečná syntéza. Cílem praktické části práce je zjistit, které nástroje marketingové komunikace nejvíce ovlivnily žáky při výběru dané střední odborné školy. Pro získání potřebných dat je použita dotazníková metoda. Průzkumným nástrojem sběru dat je dotazník, respondenty jsou žáci 1. ročníků střední odborné školy. Zjištěná data z dotazníku jsou vyhodnocena prostřednictvím popisné statistiky. Na základě výsledků je formulován závěr a doporučení pro pedagogickou praxi.Právní doložka:Čestné prohlášení Prohlašuji, že jsem práci Marketingová komunikace vybrané střední školy vypracoval/a samostatně a veškeré použité prameny a informace uvádím v seznamu použité literatury. Souhlasím, aby moje práce byla zveřejněna v souladu s § 47b zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s platnou Směrnicí o zveřejňování závěrečných prací. Prohlašuji, že tištěná podoba závěrečné práce a elektronická po-doba závěrečné práce zveřejněná v aplikaci Závěrečné práce v Univerzitním informačním systému je identická. Jsem si vědom/a, že se na moji práci vztahuje zákon č. 121/2000 Sb., autorský zákon, a že Mendelova univerzita v Brně má právo na uzavření licenční smlouvy a užití této práce jako školního díla podle § 60 odst. 1 autorského zákona. Dále se zavazuji, že před sepsáním licenční smlouvy o využití díla jinou osobou (subjektem) si vyžádám písemné stanovisko univerzity, že předmětná licenční smlouva není v rozporu s oprávněnými zájmy univerzity, a zavazuji se uhradit případný příspěvek na úhradu nákladů spojených se vznikem díla, a to až do jejich skutečné výše.The bachelor´s work deals with the topic of Marketing Communication of selected vocational schools. The objective of the theoretical part is to define basic terms, such as marketing and marketing communication of the school in connection with obtaining potential applicants for the study. The methods used in the theoretical part are analysis of the expert knowledge and empirical facts that relate to the addressed subject, comparison of different professional approaches and concepts of marketing communication as well as final synthesis. The objective of the practical part of the work is to determine which tools of marketing communication most influenced students in choosing the particular vocational school. Questionnaire method is used to obtain the necessary data. The survey tool for data collection is a questionnaire and respondents are first grade students of vocational schools. The data taken from the questionnaire are evaluated by means of descriptive statistics. Based on the results, conclusion and recommendations for teaching practice are formed. Formula clause:Declaration I hereby declare that, this thesis entitled Marketing Communication of selected vocational schools was written and completed by me. I also declare that all the sources and information used to complete the thesis are included in the list of references. I agree that the thesis could be made public in accordance with Article 47b of Act No. 111/1998 Coll., Higher Education Institutions and on Amendments and Supplements to Some Other Acts (the Higher Education Act), and in accordance with the current Directive on publishing of the final thesis. I declare that the printed version of the thesis and electronic version of the thesis published in the application of the Final Thesis in the University Information System is identical. I am aware that my thesis is written in accordance to Act. 121/2000 Coll., on Copyright and therefore Mendel University in Brno has the right to conclude licence agreements on the utilization of the thesis as a school work in accordance with Article 60(1) of the Copyright Act. Before concluding a licence agreement on utilization of the work by another person, I will request a written statement from the university that the licence agreement is not in contradiction to legitimate interests of the university, and I will also pay a prospective fee to cover the cost incurred in creating the work to the full amount of such costs.
Keywords:
marketing; marketingová komunikace; marketingový mix; škola