Název:
Finanční gramotnost u žáků na vybrané střední odborné škole
Autoři:
Ivančicová, Gabriela Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá finanční gramotností žáků na vybrané střední odborné škole. Zabývá se vědomostmi žáků střední školy z oblasti finanční gramotnosti. Znalosti z této oblasti jsou v budoucím běžném životě žáků důležité pro zlepšení kompetence nakládání s finančními prostředky. Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Cílem teoretické části bakalářské práce je vymezení základních pojmů, zejména finanční gramotnost, finance a výuka finanční gramotnosti. Teoretická část je zpracována na základě odborné literatury s použitím metod kompilace, deskripce, analýzy a syntézy. Cílem praktické části je zjistit aktuální finanční gramotnost žáků. V praktické části byl zpracován průzkum provedený metodou dotazování. Získaná data jsou analyzována a zpracována základními statistickými postupy. Na základě zjištěných výsledků je zpracováno doporučení pro pedagogickou praxi.The bachelor thesis deals with financial literacy of pupils at selected secondary vocational schools. It deals with the knowledge of secondary school pupils in the field of financial literacy. Knowledge in this area is important for pupils' future day-to-day life to improve their financial management skills. The bachelor thesis consists of theoretical and practical part. The aim of the theoretical part of the thesis is to define the basic concepts, especially financial literacy, finance and fi-nancial literacy. The theoretical part is elaborated on the basis of specialized lite-rature using methods of compilation, description, analysis and synthesis. The aim of the practical part is to find out the current financial literacy of pupils. In the practical part of the survey was conducted by the method of questioning. The ob-tained data are analyzed and processed by basic statistical procedures. Based on the results, a recommendation for pedagogical practice is elaborated.
Klíčová slova:
finance; finanční gramotnost; finanční vzdělávání