Název:
Strategické chování elektronických obchodů z pohledu zákazníka
Autoři:
Chalupová, Sylva Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na strategické chování elektronických obchodů z pohledu zákazníka. Cílem je vyhodnocení strategické pozice podniků, které se zaměřují na online prodej elektroniky, na základě jejich strategického chování z pohledu zákazníka. V teoretické části je na základě literární rešerše objasněn pojem e-commerce, strategie a strategické řízení a online nákupní chování. V praktické části je provedeno hodnocení faktorů, které ovlivňují zákazníka při nakupování online. Dále byly vyhodnoceny vybrané ukazatele finanční analýzy. Na základě získaných výsledků došlo k určení strategické pozice u vybraných e-shopů. V závěru jsou uvedena doporučení.This diploma thesis is focused on strategic behaviour of e-shops from the customer's point of view. The aim of this thesis is to evaluate the strategic position of companies that focus on online sales of electronics, based on their strategic behaviour from the customer's point of view. Terms of e-commerce, strategy, strategic management and online shopping behaviour are explained in the theoretical part of the thesis which is based on literature research. The practical part evaluates the factors that influence the customer when shopping online. Furthermore, selected indicators of financial analysis were evaluated. Based on the obtained results, the strategic position of selected e-shops was determined. There are recommendations for e-shops in the conclusion.
Klíčová slova:
e-commerce; finanční analýza; nákupní chování online; strategická pozice; strategické řízení; strategie