Original title:
The development of tourism potential in Ghana using social media as a marketing tool
Authors:
Petr, Jaroslav Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The aim of my bachelor thesis is to analyze the development of tourism using social media as a marketing tool. The first part, the literature review, deals with the terms of world tourism, tourism in Africa, tourism in Ghana and types of social media. The second practical part deals with the current situation in which social media help in the development of tourism and which are most suitable for presentation. The practical part is based on the research of states, more specifically cities, which increased the share of tourism thanks to marketing on social networks. The practical part also includes a research questionnaire on local tourism in Ghana. The conclusion and recommendations that Ghana or the agency that represents them on social networks should be implemented based on research and analysis.Cílem mé bakalářské práce je analyzovat rozvoj cestovního ruchu pomocí sociálních médií jako marketingového nástroje. První část, přehled literatury, pojednává o podmínkách světového cestovního ruchu, cestovním ruchu v Africe, cestovním ruchu v Ghaně a typech sociálních médií. Druhá praktická část se zabývá současnou situací, ve které sociální média pomáhají při rozvoji cestovního ruchu a jsou nejvhodnější pro prezentaci. Praktická část je založena na výzkumu států, konkrétně měst, které díky marketingu na sociálních sítích zvýšily podíl cestovního ruchu. Součástí praktické části je i výzkumný dotazník o místním cestovním ruchu v Ghaně. Závěr a doporučení, které by Ghana nebo agentura, která je zastupuje na sociálních sítích, by měly být prováděny na základě výzkumu a analýzy.
Keywords:
marketing; marketingové nástroje; sociální média; turismus