Original title:
Vizuální percepce vybraných destinačních typů České republiky
Authors:
Mokrý, Stanislav Document type: Doctoral theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná disertační práce se zabývá problematikou vizuální percepce vybraných destinačních typů České republiky související s vizuálními materiály užívanými pro účely cestovního ruchu. Za pomoci užití metod kvantitativní obsahové analýzy, dotazníkového šetření obsahujícího vizuální metodu, eye-trackingového šetření a Q-metody jsou identifikovány faktory, jež mají vliv na percepci destinačních typů s akcentem na percepci zde vizualizovaných osob. Analýzou těchto faktorů je dosaženo cíle práce, jímž je analýza vizuální percepce vybraných destinačních typů charakteristických pro území České republiky, a dále abstrahování doporučení, která mohou nalézt své využití především v managementu těchto vybraných destinačních typů.This dissertation deals with the visual perception of the destination types of the Czech Republic used for tourism purposes. Methods of quantitative content analysis, questionnaire containing visual method, eye tracking and Q-method are used to identify the crucial factors that affect the perception of the destination types and visualized persons. Analysis of these factors is conducted. Analysis of destination types characteristic for the Czech Republic results in the abstraction of recommendations that may be used mostly in the management of the destination types.
Keywords:
cestovní ruch; destinace; destinanční management; eye-tracking; marketing cestovního ruchu; Q-metoda; zalidnění