Original title:
Rozvíjení přirozené diferenciace ve vyučování matematice
Translated title:
Development of natural differentiation in mathematics classroom
Authors:
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie Document type: Papers Conference/Event: Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2010, Srní (CZ), 2010-11-04 / 2010-11-06
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Požadavky na úroveň funkční matematické gramotnosti rostou. To klade velké nároky na profesionální kompetence učitelů. K nim patří také dovednost reagovat na heterogenitu a vytvářet podmínky pro rozvoj vzdělávacích předpokladů všech žáků. Heterogenita není chápána jako problém, ale jako jev přirozený a v určitých oblastech podnětný.The need that pupils achieve functional mathematical literacy grows. It makes considerable demands on teachers' professional competences, including their ability to react on heterogeneity and to create conditions for developmnet of all pupils' educational prerequisites. Heterogeneity is not grasped as a problem but as something natural and in some aspects challenging.
Keywords:
heterogeneity; natural differentiation; professional competences; substantial learning Project no.: CEZ:AV0Z10190503 (CEP), GA406/08/0710 (CEP) Funding provider: GA ČR Host item entry: Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2010, ISBN 978-80-86843-30-8
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0190947