Original title:
Personální marketing
Translated title:
Personnel Marketing
Authors:
Taubenhanslová, Marcela ; Stříteský, Marek (advisor) ; Šikýř, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce přibližuje význam personálního marketingu pro zaměstnavatele a jeho hlavní cíle a specifika v porovnání s "klasickým" marketingem. Úspěšné využívání personálního marketingu v podnikové praxi by se mělo opírat o znalost zájmů a očekávání jednotlivých skupin uchazečů na trhu práce. Cílem této diplomové práce je zejména identifikovat základní faktory získávání absolventů vysokých škol na českém trhu práce a prostřednictvím provedeného výzkumu mezi různými skupinami uchazečů na trhu práce zjistit případné odlišnosti v očekávání absolventů vysokých škol ve srovnání s ostatními účastníky trhu práce.This thesis is focused on personnel marketing, its goals and its importance to employers. The application of personnel marketing in business practice should be based on good knowledge of potential employees' interests and expectations. The goal of this thesis is to identify specific factors of recruitment of fresh graduates on the Czech labour market and to find out some specifics in their expectations in comparison with other applicants for a job.
Keywords:
employer's atractivity; personnel marketing; recruitment of fresh graduates; atraktivita zaměstnavatele; personální marketing; získávání absolventů
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/8191