Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Příprava experimentálního měření aerodynamických charakteristik na zmenšeném modelu automobilu v aerodynamickém tunelu
Original title:
Příprava experimentálního měření aerodynamických charakteristik na zmenšeném modelu automobilu v aerodynamickém tunelu
Translated title:
Wind tunnel experiment of scaled car model preparation
Authors:
Zedník, Roman ; Doupník, Petr (referee) ; Matějů, Jiří (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá návrhem šestikomponentní externí aerodynamické váhy, která zaručuje univerzálnost v možnosti měření různých druhů modelu křídel letadel a automobilů malých měřítek. Práce zahrnuje teoretický přehled nutný k měření v aerodynamických tunelech, analýzu tuhosti provedenou na drátovém modelu váhy a vysvětlení funkčnosti jednotlivých prvků. Dále jsou rozebrány metodiky kalibrace a měření, které jsou možné aplikovat na konkrétní návrh, aby byla zajištěna dostatečná přesnost aerodynamické váhy.
This master thesis focuses on designing of an external six-component balance. This universal concept would provide access of results from different models of wings, aircraft and automobiles with relatively small scales. This work also includes theoretical background needed in aerodynamic testing, analysis of 1D beam element model of scale and explanation of components used in scale. Lastly methods of calibration and measurement in aerodynamic tunnel are described, which can be adopted for this design to achieve the adequate level of accuracy.
Keywords:
aerodynamic loads; calibration; measurement procedure; single point load cell; Six-component balance; strain gauge; test section; wind tunnel; aerodynamické zatížení; aerodynamický tunel; Externí aerodynamická váha; jednoosé snímače; kalibrace zařízení; měření a vyhodnocení výsledků; měřící sekce; tenzometr
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/193028