Original title:
Pohonné ústrojí čtyřválcového řadového zážehového leteckého motoru
Translated title:
Powertrain of four-cylinder in-line gasoline aircraft engine
Authors:
Novák, Vít ; Kaplan, Zdeněk (referee) ; Píštěk, Václav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Těžištěm této práce je zjistit namáhání klikového mechanismu invertního pístového leteckého motoru Walter Mikron III C UL od výrobce PARMA – TECHNIK, s.r.o. Hlavní metodou výpočtu je numerická metoda konečných prvků pomocí programu ANSYS Workbech, modul Static structural a Transient structural. V softwaru GT-SUITE byl zjištěn přibližný indikovaný tlak ve válci během pracovního cyklu, který byl použit pro následný výpočet kinematiky a dynamiky klikového mechanismu v programu MATLAB i pro definování zatížení v programu ANSYS. Dílčími cíli jsou navržení možných úprav v konstrukci klikového mechanismu a uvedení možné výkonové rezervy motoru. V diplomové práci je též stručně shrnuta historie a vývoj leteckých pístových motorů firmy Walter, která daný motor vyvinula, a řadě motorů Walter Mikron.
The focus of this work is to determine the stress of the crank mechanism of the inverted piston aircraft engine Walter Mikron III C UL from the manufacturer PARMA - TECHNIK, s.r.o. The main method of calculation is the numerical finite elements method using the program ANSYS Workbench, the module Static structural and Transient structural. The approximate indicated cylinder pressure during the duty cycle was determined in the GT-SUITE software. The partial goals are to propose possible modifications in the construction of the crank mechanism and to state the possible power reserves of the engine. The diploma thesis also briefly summarizes the history and development of aircraft piston engines from the company Walter, which developed the engine, and the line of Walter Mikron engines.
Keywords:
Aircraft piston engine; ANSYS; finite element method; GT-SUITE; invert engine; kinematics and dynamics of crank mechanism; Matlab; Walter Mikron; ANSYS; GT-SUITE; invertní motor; kinematika a dynamika klikového mechanismu; Letecký pístový motor; Matlab; metoda konečných prvků; Walter Mikron
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/192809