Original title:
Radarový senzor pro adaptivní tempomat
Translated title:
Radar Sensor for Active Cruise Control
Authors:
Rous, Petr ; Zemčík, Pavel (referee) ; Maršík, Lukáš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá implementací radarového senzoru pro systém adaptivního tempomatu. V jejím rámci jsou diskutovány použité technologie a postupy, zdokumentován postup implementace zpracování signálu pro daný účel a testování systému na nasbíraných reálných datech. Jako senzor byl využit radarový modul AWR1843 od společnosti Texas Instruments Inc., který reprezentuje aktuálně velmi populární technologii radarů s milimetrovou vlnou. Výsledkem práce jsou dvě aplikace zpracovávající radarová data. Jednou z nich je prototyp aplikace adaptivního tempomatu vizualizující data a druhou je firmware radarového modulu provádějící zpracování signálu přímo na čipu v reálném čase.
This master thesis deals with implementation of the radar sensor for adaptive cruise control system. It discusses used technologies and processes and documents implementation of signal processing serving for the purpose of adaptive cruise control. It also describes the testing on the real data gathered in traffic. Texas Instrument's AWR1843 radar module was used as the sensor. This sensor represents currently very popular milimeter wave technology radars. Result of this master thesis are two implemented systems processing digital signal. One of them is a prototype application of the adaptive cruise control system, which also visualises the data. The other is implemented firmware of radar module doing real-time on-chip signal processing according to adaptive cruise control logic.
Keywords:
Adaptive Cruise Control; C; digital signal processing; mmWave; Python; radar; adaptivní tempomat; C; digitální zpracování signálu ; mmWave; Python; radar
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/192477