Original title:
Procedurální generování krajiny v Unity
Translated title:
Procedural Generation of Terrain in Unity
Authors:
Vymer, Dennis ; Chlubna, Tomáš (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá procedurálním generováním krajin. Cílem je navrhnout a implementovat aplikaci, která dokáže vygenerovat krajinu na základě uživatelských vstupů. Práce zahrnuje generování výškové mapy a vodních ploch, aplikaci textur, polohování vegetace a simulaci eroze. Důraz je kladen na uživatelské rozhraní při tvorbě výškové mapy, jelikož výšková mapa ovlivní všechny následující kroky.
This bachalor thesis is about procedural terrain generation. The goal is to design and implement an aplication that can generate a landscape based on user input. The work includes generation of an elevation map and water areas, the application of textures, vegetation placement and the simulation of erosion. Emphasis is placed on the user interface when creatin an elevation map, as the elevation map affects all subsequent steps.
Keywords:
3D; C#; node editor; procedural generation; procedural landscape generation; Unity; 3D; C#; node editor; procedurální generování; procedurální generování krajin; Unity
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/191692