Original title:
Nástroje pro tvorbu obsahu 3D závodních her
Translated title:
Nástroje pro tvorbu obsahu 3D závodních her
Authors:
Šimůnek, Petr ; Gemrot, Jakub (advisor) ; Pilát, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The goal of this thesis is to create a system for game engine Unity for creating roads and other side objects around real roads. Emphasis is placed on optimizing the final product, user-friendliness, and flexibility. The system tries to solve many complex road cases never solved in mainstream Unity road assets. It also takes into account the problem of tiling the texture of a road. The system was validated by recreating real track and several imaginary tracks. The result of the work is a plugin, which can be used by game developers to speed up the development of racing games. 1Cílem této práce je vytvořit systém pro herní engine Unity pro vytváření silnic a dalších postranních objektů kolem skutečných silnic. Důraz je kladen na optimalizaci finální geometrie, uživatelskou přívětivost a flexibilitu. Systém se snaží řešit mnoho složitých silničních případů, které zatím nikdy nebyly vyřešeny v mainstream Unity assetech pro tvorbu silnic. Práce zohledňuje také problém repetice textury silnice. Systém byl ověřen vytvořením skutečného okruhu a několika imaginárních okruhů. Výsledkem práce je plugin, který mohou vývojáři her využít k urychlení vývoje závodních her. 1
Keywords:
3D; content creation; racing games; software tools; video games; 3D; počítačové hry; softwarové nástroje; tvorba obsahu; závodní hry
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/119431