Original title:
Podnětná výuková prostředí pro přirozenou diferenciaci
Translated title:
Substantial Learning Environments for Natural Differentiation
Authors:
Tichá, Marie Document type: Papers Conference/Event: Matematické vzdělávání v kontextu proměn primární školy, Olomouc (CZ), 2010-04-28 / 2010-04-30
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V příspěvku se zabýváme některými otázkami spojenými s vytvářením a vyhledáváním podnětných výukových prostředí a možnostmi, které pro zkvalitnění vzdělávání poskytují. je vymezen pojem "podnětné výukové prostředí". Jsou uvedeny ukázky možností, které poskytuje podnětné prostředí pro přirozenou diferenciaci, jako jednu z forem vnitřní diferenciace.In the contribution we will discuss several questions related to the creation and discovery of substantial learning environments and the potential they bear for general improvement of education. The concept of "substantial learning environment" will be characterized. We will also demonstrate what potential it has for natural differentiation as one of the forms of inner motivation.
Keywords:
natural differentiation; substantial learning environment; teachers' professional competences Project no.: CEZ:AV0Z10190503 (CEP), GA406/08/0710 (CEP), 142453-LLP-1-2008-1-PL-COMENIUS-CMP Funding provider: GA ČR, Projekt COMENIUS Host item entry: Matematické vzdělávání v kontextu proměn primární školy, ISBN 978-80-244-2511-5
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available on demand via the digital repository of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0185996