Original title:
Ověřování správnosti herních prostředí pomocí davu autonomních agentů
Translated title:
Game Environment Checking by a Swarm of Autonomous Agents
Authors:
Heindlová, Tina ; Nečasová, Gabriela (referee) ; Zbořil, František (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se věnuje práci s enginem Enfusion a jak s ním začít pracovat. Popisuje, jak v něm vytvořit minihru pro seznámení s enginem. Dále je zde navržen a popsán algoritmus zpětného navrácení, který byl použit pro detekci nekonzistentních stavů v herním světem. Práce popisuje tvorbu takového světa a testování na něm. Práce tento algoritmus testuje a diskutuje dosažené výsledky. V závěru jsou navrženy další možné metody řešení.
This thesis studies engine Enfusion and how to start with it. It describes the creation of a minigame to introduce the engine. Further, a backtracking algorithm for the detection of inconsistent states in the game worlds is introduced. Thesis describes how to create a simple world and its testing. The algorithm is tested and the testing results are discussed. In the end, it describes more methods of solutions.
Keywords:
backtracking; detection; engine; inconsistent states; minigame; detekce; engine; minihra; nekonzistentní stavy; zpětné navrácení
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/187272