Original title:
Vizualizace hmatových a zvukových vjemů
Translated title:
Visualization of Tactile and Aural Sensations
Authors:
Lukš, Roman ; Zachariáš, Michal (referee) ; Polok, Lukáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace vizualizace hmatových a zvukových vjemů běžících v reálném čase. Vjemy mají sloužit pro orientaci hráče v jednoduché 2D hře místo zraku. Vjemy jsou vizualizovány pomocí shaderů na GPU. Zvukové vjemy jsou implementací simulace vlnění výpočetně nenáročnou explicitní metodou. Hmatový vjem je tvořen pomocí pohyblivých čar. K vykreslování je použita knihovna OpenGL. V práci jsem vytvořil funkční herní prototyp obsahující dvojici vjemů.
The purpose of this thesis is to design and implement visualization of aural and tactile sensations in the real-time. Sensations are to replace vision in simple 2D platform game. Visualizations are implemented on GPU. Vizualization of aural sensations implement computationally lightweight explicit method. Vizualization of tactile sensations are implemented as the animated lines. OpenGL is used to draw graphic output. Functional game prototype with vizualization of these two sensations is the output of this thesis.
Keywords:
2D; game; GLSL; OpenGL; ping- pong algorithm; SAT; Sensory substitution; simulation of waves; wave equation; 2D; GLSL; hra; nahrazení smyslů; OpenGL; ping-pong algoritmus; SAT; simulace vlnění; vlnová rovnice
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/187502