Original title:
Syntéza textur
Translated title:
Texture Synthesis
Authors:
Rabiška, Ondřej ; Láník, Aleš (referee) ; Šiler, Ondřej (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit aplikaci, která bude syntetizovat textury. Tato metoda generování syntetických textur je převážně postavena na metodě Li-Yi Weye a Marca Levoye. Metoda této bakalářské práce je schopna bez větších ztrát kvality syntetizovat široké spektrum textur. Je to vysoce výpočetně náročný proces, jehož velkou nevýhodou je doba výpočtu. Proto jsem jako prostředí zvolil jazyk C++. V této bakalářské práci jsem navrhl a vytvořil dvě metody urychlení, které se dají navzájem kombinovat.
The goal of this bachelor's thesis was to developed an application to synthesize textures. A method for the texture generation is mainly based on the work of Li-Yi Wey and Marc Levoy's. This method is able to quickly and without bigger wastes of quality synthesize broad-spectrum of textures. It is a computational-intensive whose big disadvantage is the computing time. Therefore I chose the C++ programming. In this bachelor's thesis I suggested and created two acceleration method, which are possible to combine together.
Keywords:
Computer graphics; texture; texture synthesis.; Počítačová grafika; syntéza textur.; textura
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/187398