Original title:
Analýza distančního vzdělávání během nouzového stavu na 2. stupni vybrané ZŠ
Translated title:
Analysis of distance learning during the state of emergency at selected lower-secondary school
Authors:
Poluhová, Adéla ; Vondrášek, David (advisor) ; Fiala, Miloš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Autor: Bc. Adéla Poluhová Název: Analýza distančního vzdělávání během nouzového stavu na 2. stupni vybrané ZŠ Cíle: Cílem diplomové práce je analýza implementace distančního vzdělávání během nouzového stavu na druhém stupni vybrané základní školy a zjištění rozdílů využití aplikací při realizaci prezenční výuky a v průběhu mimořádného opatření. Metody: Ve výzkumné části je použita kvalitativní metoda ve formě analýzy, která popisuje implementaci distančního vzdělávání na druhém stupni základní školy během mimořádného opatření a kvantitativní metoda ve formě dotazníkového šetření konaného mezi pedagogy. Výsledky: Výsledkem diplomové práce je souhrnný přehled průběhu distančního vzdělávání na vybrané základní škole a vyhodnocení dotazníkového šetření, které je zpracováno do tabulek a grafů, které jsou popsány, zhodnoceny a porovnány. Klíčová slova:distanční vzdělávání, nouzový stav, mimořádné opatření, on-line komunikační nástrojeAuthor: Bc. Adéla Poluhová Title: Analysis of distance learning during the state of emergency at selected lower-secondary school Objectiv: The aim of the diploma thesis is to analyze the implementation of distance learning during the state of emergency at the selected lower- secondary school and finding differences in using applications during full time teaching and during the state of emergency. Methods: There search part uses a qualitative method an analysis, which describes the implementation of distance learning at the lower - secondary school during the emergency measure and quantitative method the results of a questionnaire surfy conducted among teachers. Results: The reset of the diploma thesis is a summary of the distance education developementat a lower-secondary school and thee valuation of a questionnaire survey. This survey is proces send to tables and graphs, which are described, evaluated and compared. Keywords: distance learning, state of emergency, emergency measures, on-line communication tools
Keywords:
distance learning; emergency measures; on-line communication tools; state of emergency; distanční vzdělávání; mimořádné opatření; nouzový stav; on-line komunikační nástroje
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/118003