Original title:
Dálniční viadukt
Translated title:
Motorway Viaduct
Authors:
Čtvrtlík, Libor ; Kocourek,, Petr (referee) ; Stráský, Jiří (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Úkolem diplomové práce bylo navrhnout konstrukci pro převedení dálnice přes veslařskou dráhu. Ze tří variant v podobě studií byla vybrána varianta, která reprezentuje zavěšený most o třech polích. Návrh a posouzení bylo provedeno na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti dle platných evropských norem. Výpočet byl zpracován v programu Midas Civil 2020. Posudky byly prováděny programem IDEA Statica 10.1 v kombinaci s ručními výpočty. Součástí práce jsou i podrobné výkresy a vizualizace.
The aim of diploma thesis was designing motorway viaduct over rowing track. From three possible options was selected one, which represents cable stayed bridge with three spans. Design procedures and assessments were pefrormed to comply with the ultimate an serviceability limit state according to valid European standards. The calculation was performed in software Midas Civil 2020. Structural assessment was done by IDEA Statica 10.1 in combination with hand-done calculation. The part of this thesis is also enclosed drawings and visualizations.
Keywords:
Bridge; cable stayed bridge; cantilever casting; concrete; motorway viaduct; prestressed concrete; beton; dálniční viadukt; letmá betonáž; Most; předpjatý beton; zavěšený most
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/184266