Original title:
Lesson study - Could it work for you?
Translated title:
Lesson study - může být užitečná i pro vás?
Authors:
Doing, B. ; Groves, S. ; Macháčková, Jana Document type: Papers Conference/Event: SEMT'09 - International Symposium, Elementary Maths Teaching, Praha (CZ), 2009-08-23 / 2009-08-28
Year:
2009
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] In Japan, lesson study occurs across many curriculum areas, mainly at the elementary school level, and to a lesser extent junior secondary. Lesson study has four phases: goal setting and planning, teaching the "research lesson - enabling the lesson observation; the post-lesson discussion; and the resulting consolidation of learning, which has many far-reaching consequences. It could be said that research lesson make participants and observers think quite profoundly about specific and general aspect of teaching.Na základních školách v Japonsku bývá v mnoha vyučovacích předmětech organizována "lesson study". Lesson study má čtyři fáze: stanovení a plánování cíle hodiny, "výzkumnou hodinu", vyučovací hodinu, ve které je umožněno pozorování výuky, diskuzi po hodině a následné sjednocení výuky s výhledem na dlouhodobou perspektivu. Je možné říct, že tyto hodiny nutí účastníky a pozorovatele přemýšlet poměrně hluboce o specifických i obecných aspektech vyučování.
Keywords:
elementary level; lesson study - research lesson; mathematics education Project no.: CEZ:AV0Z10190503 (CEP) Host item entry: SEMT 09 - International Symposium, Elementary Maths Teaching. Proceedings, ISBN 978-80-7290-398-6
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available at the institute of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0178380