Název:
Chemické výpočty v kontextu reálného života na základní a střední škole
Překlad názvu:
Chemical calculations in the context of real life at elementary and high school
Autoři:
Režňák, Jakub ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Učební úlohy obsahující chemické výpočty jsou nezbytné pro komplexní pochopení některých částí učiva chemie. Tato diplomová práce zaměřena na tvorbu a ověřování pracovních listů obsahujících multikomponentní úlohy s vazbou na realitu pro žáky základních a středních škol. Teoretická část práce obsahuje analýzu současných platných českých kurikulárních dokumentů, především částí týkajících se učiva chemických výpočtů a trvale udržitelného rozvoje. Hlavní náplní práce je tvorba pracovních listů obsahujících multikomponentní úlohy zaměřené na chemické výpočty na různá témata učiva chemie vybraná dle RVP. Vytvořené pracovní listy byly pilotovány na gymnáziu. Na základě pilotování pracovních listů byl proveden akční výzkum v ZŠ zaměřený na problémy při řešení chemických výpočtů.Learning exercises containing chemical calculations are necessary for complex understanding of some parts of chemical curriculum. This diploma thesis deals with creation and evaluation of worksheets containing multicomponent learning tasks closely connected to reality for pupils of elementary and high school. The theoretical part consists of the summary of present valid Czech curricular documents, mainly parts focused on chemical calculations and sustainable development. The main part of this thesis is creation of worksheets containing multicomponent learning tasks focused on different topics of chemistry which were chosen according to Framework Education Programmes. Created worksheets were verified and evaluated at high school. Based on evaluations of worksheets action research focused on problems during solving chemical calculations was conducted on elementary school.
Klíčová slova:
akční výzkum; motivace žáků; multikomponentní učební úlohy; subjektivní hodnocení; udržitelný rozvoj; výuka chemie; action research; motivation of pupils; multicomponent learning task; subjective evaluation; sustainable developement; teaching of chemistry