Original title:
Nation branding jako instrument veřejné diplomacie
Translated title:
Nation branding as an Instrument of Public Diplomacy
Authors:
Plesníková, Martina ; Hejlová, Denisa (advisor) ; Švec, Kamil (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá tématem veřejné diplomacie a nation brandingu. Jejím cílem bylo představit aktuální rešerši na dané téma v historických, teoretických a empirických souvislostech se zaměřením na vzájemný vztah a provázanost obou konceptů. Téma je zkoumáno na základě literární rešerše a její komparativní analýzy. Práce přináší souhrnné pojednání o tématu reflektující současné stěžejní poznatky v oblasti.This bachelor's thesis focuses on the topic of public diplomacy and nation branding. The aims of this thesis are to present current knowledge of the given topic in its historical, theoretical and empirical context, bringing the focus into the both concept's mutual relation and cohesion. The topic is examined on the base of a review and further comparative analysis. The study introduces a compendious treatise about the topic, reflecting the key contemporary knowledge in the field of nation branding and public diplomacy.
Keywords:
brand; branding; diplomacy; nation branding; Public diplomacy; soft power; budování značky; diplomacie; nation branding; soft power; Veřejná diplomacie; značka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/110389