Original title:
Vizualizace pro Ray-tracing
Translated title:
Visualization for Ray-tracing
Authors:
Vozár, Jaroslav ; Pelikán, Josef (advisor) ; Kondapaneni, Ivo (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
slo Abstract:
[eng][cze] The aim of this work is to extend the existing image-rendering program based on ray- tracing. As this existing program is used to teach computer graphics at the Faculty of Mathematics and Physics of the Charles University, expanding tools provide the way to a simpler understanding of the substance. This includes statistics, analytical maps and especially the ability to track the rendering ray directly in the 3D scene. The last mentioned extension is essential and most useful for understanding deeper ray-tracing principles. In addition to facilitating the understanding of one of the main rendering techniques in computer graphics, these extensions will also help create homework for computer graphics subjects.Předmětem této práce je rozšíření stávajícího programu na vykreslování obrázků pomocí sledování paprsku (ray-tracing). Jelikož se tento existující program používá při výuce počítačové grafiky na MFF UK, rozšiřující nástroje poskytují právě cestu k jednoduššímu pochopení látky. Tím jsou statistiky, analytické mapy a hlavně možnost sledovat vykreslovací paprsek přímo v 3D scéně. Právě poslední zmíněné rozšíření je zásadní a nejvíce užitečné pro pochopení hlubších principů ray-tracingu. Kromě usnadnění pochopení principů jednoho z hlavních technik vykreslování v počítačové grafice, tato rozšíření pomohou i při tvorbě domácích úkolů na předměty počítačové grafiky.
Keywords:
depth map; GrCis; normal map; OpenGL; Ray tracing; depth map; GrCis; normal map; OpenGL; Ray tracing
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/109080