Název:
Ochrana počítačových her a videoher
Překlad názvu:
Protection of computer games and video games
Autoři:
Kozlovský, Michal ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 60 10. Abstrakt v českém jazyce Ochrana počítačových her a videoher Tato práce se zabývá ochranou počítačových her a videoher, a to především jejich ochranou autorskoprávní, jelikož ta je oproti ostatním způsobům ochrany signifikantnější. Práce se zabývá možnostmi klasifikace videoher pod jednotlivé instituty autorského práva a jejich dopady na autorskoprávní ochranu videoher. V hlavní části je polemizováno, zdali český právní systém nabízí alternativu pro ochranu videoher pouze jako počítačových programů, přičemž práce se zaměřuje na alternativu v podobě ochrany videoher jako audiovizuálních děl. Tento možný přístup k řešení ochrany videoher je inspirován zahraniční literaturou s pokusem o alespoň částečné zasazení jejích závěrů a argumentace do kontextu českého právního řádu. První tři kapitoly práce obsahují úvod do tématu, zejména nastínění obsahu práce a popis motivace autora k psaní této práce. Dále se věnují vymezení pojmu videohra a poskytnutí stručného historického kontextu k ochraně videoher. Kapitola čtvrtá a pátá jsou stěžejními kapitolami této práce a zabývají se popisem pojmů autorského práva pro ochranu videoher stěžejních a v páté kapitole jsou pak tyto pojmy využity ke klasifikaci videoher v rámci autorského práva a dopadů autorskoprávní klasifikace videoher na ochranu videoher se zaměřením...61 11. Abstract in english Protection of computer games and videogames This diploma thesis pursues to asses on legal protection of computer games and videogames, foremost the protection via copyright law due to it being the most significant legal legal branch in protection of computer games and videogames. The thesis aims to explore the options for qualification of videogames in the system of copyright law and the consequences of such classification. The main goal of this thesis is to asses whether the czech legal systems offers alternatives to protection of videogames other than protection as computer programs while highlighting one alternative-protection as audiovisual works. This approach is inspired mainly by foreign literature and it aims to discuss the opinions therein in the context of czech legal system. First three chapters of this thesis serve as introductory chapters and are used to explain the content of this thesis and the motivation of the author for choosing such topic. Furthemore they are used to explain the phenomenon of videogames and provide a brief excursion to the history of protection of videogames. Chapter four and five are the vital part of this thesis and aim to provide explanation of copyright law terms connected to videogames and in the fifth chaper those terms are used to provide...
Klíčová slova:
autorské právo; právní ochrana; videohry; copyright law; legal protection; videogames