Original title:
Procedurální město
Translated title:
Procedural City
Authors:
Dolejška, Daniel ; Chlubna, Tomáš (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této práce je implementovat konfigurovatelný nástroj (program), který bude schopen sestavit model města. Program používá knihovnu OpenGL pro vizualizaci a principů procedurálního generování k vytváření jednotlivých modelů (terén, budovy, silnice, ...). Proces generování má mnoho nastavitelných proměnných, které mají přímý dopad na vzhled, velikost i složitost jednotlivých modelů. Vytvořené modely je možné exportovat do souboru a dále upravovat v programech pro práci s 3D grafikou.
The goal of this thesis is to implement configurable tool (program), which will be able to build a model of a city. The program uses OpenGL library and principles of procedural generation for model creation. The generation process itself has a number of customizable variables, which have direct impact on the visuals of the models, their complexity and size. Created models can be exported and further modified in almost any 3D graphics software.
Keywords:
buildings; C++; city; cubemap; Linux; OpenGL; Perlin noise; procedural generation; QuadTree; skybox; terrain; textures; triplanar texturing; Windows; budovy; C++; cubemap; Linux; město; OpenGL; Perlinův šum; procedurální generování; QuadTree; skybox; terén; textury; triplanární texturování; Windows
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/180218