Original title:
Návrh rozvoje rodinné vinotéky ve městě Prostějov
Translated title:
The Proposal for Development of Family Wine Shop in Prostějov
Authors:
Obořilová, Tereza ; Procházková, Lenka (referee) ; Bumberová, Veronika (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá zhodnocením současného stavu rodinného podniku Vinotéka Rek a vyúsťuje v návrh strategie jeho dalšího rozvoje. První, teoretická část se zabývá teoretickými východisky se zaměřením na rozvoj a růst podnikání zejména malých a rodinných firem, kontext strategického řízení v rámci rozvoje firem a dále na vybrané analyticko-výzkumné metody, které zkoumají vnitřní, vnější a tržní prostředí firmy. Druhá, analytická část práce obsahuje praktickou aplikaci metod na vybraný podnik, stanovení klíčových faktorů a dopadů na podnik a zhodnocení celkových výsledků pro následný výběr vhodné varianty rozvoje. Třetí, návrhová část staví na výsledcích analýz a zpracovává vybranou variantu strategie rozvoje včetně implementačních kroků a přínosů z návrhů.
The diploma thesis deals with evaluation of the current state of the Vinotéka Rek family business and results in a strategy of its further development. The first theoretical part is based on the theoretical backgrounds focusing on the development and growth of entrepreneurship in particular small and family businesses, the context of strategic management within the development of companies and also on selected analytical and research methods that examine the internal, external and market environment of the company. The second, analytical part of the thesis contains the practical application of the methods to the selected company, the identification of key factors and impacts on the company and the evaluation of the overall results for the subsequent selection of the appropriate development variant. Third, the part of proposals builds on the results of the analyzes and processes the selected variant of the development strategy, including the implementation steps and the benefits of the proposals.
Keywords:
development strategy; environmental analysis; family business; retail; wine shop; analýza prostředí; maloobchod; rodinný podnik; strategie rozvoje; vinotéka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/178014