Original title:
Porovnání konvenčních PTP a PTN s proudovými a napěťovými senzory
Translated title:
Comparison of conventional CT and VT with current and voltage sensors
Authors:
Dvořák, Petr ; Drápela, Jiří (referee) ; Orságová, Jaroslava (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá konvenčními přístrojovými transformátory a proudovými a napěťovými senzory. První polovina práce popisuje zejména základní pojmy a třídy přesnosti těchto převodníků používaných v elektrických rozvodnách. Důraz je kladen především na vzájemné rozdíly. Ve druhé polovině práce je uveden přesný typ převodníků, které jsou instalovány v rozvodně Medlánky. Z dlouhodobého monitoringu z této rozvodny je provedena analýza naměřených dat a porovnání výsledků z klasických přístrojových transformátorů oproti výsledkům z modernějších senzorů.
The diploma thesis deals with conventional transformers and current and voltage sensors. The first half of thesis describes mainly the basic concepts and accuracy classes of these converters used in electrical substations. The emphasis is given primarily on the differences. In the second half of thesis is presented an exact type of converters, which are installed in the substation Medlánky. There is an analysis of measured data from long – term monitoring from this substation and comparing the results from conventional transformers compared to the results from more modern sensors.
Keywords:
classes of accuracy measurement; conventional current transformers; conventional voltage transformers; converters; current sensor; data analysis; voltage sensor; analýza dat; konvenční přístrojový transformátor napětí; konvenční přístrojový transformátor proudu; měření; napěťový senzor; proudový senzor; převodníky; třídy přesnosti
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/177698