Original title:
Comparison of language teaching methods
Authors:
KUČEROVÁ, Alžběta Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Abstract This thesis is concerned with language teaching methods and how they there are applied in practise. It focuses mainly on their development and description of techniques and principles that are characteristic for these methods. The practical part is patterned on findings gained from observation of classes in different language schools and also on experience of one student who attended the suggestopedic course. In each course the same aspects are observed, which play an important role in a success rate of an approach to teaching. The thesis sets out to show the advantages and disadvantages of particular methods and compared the results of classroom observation. Tato bakalářská práce se zabývá vyučovacími metodami a tím jako jsou aplikovány v praxi. Zaměřuje se především na jejich vývoj a popisuje techniky a principy, které jsou pro ně charakteristické. Praktická část vychází z poznatků získaných při pozorování hodin v jazykových školách a zkušenosti jedné účastnice, která absolvovala sugestopedický kurz. V každém kurzu jsou pozorovány stejné aspekty, které hrají důležitou roli, co se týče úspěšnosti přístupu ve vyučování. Tato práce si klade za cíl poukázat na silné a slabé stránky jednotlivých metod a porovnat výsledky z pozorovacích hodin.
Keywords:
jazyková škola; metody; techniky a principy; vyučování Citation: KUČEROVÁ, Alžběta. Comparison of language teaching methods. Č. Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/55683