Original title:
Reklama v časopisech Pestrý týden a Pražský ilustrovaný zpravodaj
Translated title:
Advertisements in magazines Pestry tyden and Prazsky ilustrovany zpravodaj
Authors:
Šmídová, Radka ; Vošahlíková, Pavla (advisor) ; Knapík, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] ŠMÍDOVÁ, Radka. Reklama v časopisech Pestrý týden a Pražský ilustrovaný zpravodaj. Praha, 2019. 75 s. Diplomová práce (Mgr.). Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce doc. PhDr. Pavla Vošahlíková, DrSc. Abstrakt Tato magisterská diplomová práce mapuje vývoj reklamy v českém tisku během období první republiky, konkrétně mezi lety 1927 a 1937, na příkladu dvou ilustrovaných týdeníků - Pestrý týden a Pražský ilustrovaný zpravodaj. Na sledované období práce nahlíží v kontextu hospodářské situace země, společenského nastavení a životního stylu, kdy hospodářskou a sociální rovnováhu země formovaly střední vrstvy, které svými nároky pomáhaly na trh novým výrobkům a zasloužily se tak k uvádění těchto výrobků do masové spotřeby. Důležitá byla také emancipace žen, technologický vývoj médií, ale i vývoj reklamy jako oboru a zvyšující se úroveň cílení reklamy na své publikum. Práce zkoumá, jak reklamy ve dvou týdenících s rozdílnou čtenářskou základnou přistupují ke čtenářům a snaží se získat jejich pozornost, jaká mají specifika, a především k jakému vývoji došlo v období 10 let během trvání první republiky, kdy docházelo k profesionalizaci českého reklamního průmyslu, vzhlížejícího k americkému vzoru. Výzkum byl proveden kvantitativní...ŠMÍDOVÁ, Radka. Advertisements in magazines Pestry tyden and Prazsky ilustrovany zpravodaj. Praha, 2019. 75 s. Diplomová práce (Mgr.). Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce doc. PhDr. Pavla Vošahlíková, DrSc. Abstract This master's thesis maps the development of advertising in the Czech press during the First Republic, specifically between 1927 and 1937, on the example of two illustrated weeklies - Pestrý týden and Prague Illustrated Newsletter. It looks at the period under review in the context of the country's economic situation, social settings and lifestyle, where the middle classes have formed the country's economic and social balance, helping to bring new products to mass consumption. Women's emancipation, the technological development of the media as well as the development of advertising as an industry and the increasing level of ad targeting for their audience were also important. The thesis examines how advertisements in two magazines approach their readers and try to get their attention, what are their specifics, and especially what development occurred in the period of 10 years during the First Republic, when the Czech advertising industry was evolving, looking up to the American pattern. The research was carried...
Keywords:
advertisement; first republic; magazines; Pestry tyden; Prazsky ilustrovany zpravodaj; print; Pestrý týden; Pražský ilustrovaný zpravodaj; první republika; reklama; tisk; časopisy
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/108118