Original title:
Rozvoj smyslového vnímání u dítěte předškolního věku se SVP
Translated title:
Development of sensory perception at pre-school children with SEN
Authors:
BURIANOVÁ, Michaela Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Ve své bakalářské práci seznamuji čtenáře s vývojem dítěte do sedmi let, se hrou v mateřské škole a s didaktickými pomůckami. Dále si kladu za cíl seznámit učitele mateřských škol s možností výroby didaktických pomůcek z levných a recyklovatelných materiálů. V praktické části zjišťuji, které didaktické pomůcky na rozvoj smyslového vnímání jsou využívány v praxi ve školách v okresech Tábor, Písek a České Budějovice a zda je možné pomůcky pro tyto účely vyrobit v domácím prostředí. Pomocí polostrukturovaného rozhovoru hodnotím kvalitu pomůcky a možnosti jejího využití v praxi.In my thesis I apprise the readers with the evolution of children up to the age of seven years, games in kindergarten and didactic tools. My aim is also Informix kindergarten teachers about the possibility of making didactic tools and games from recycled and cheap materials. In my practical part I find out which didactic tools for sense perception are used in school practice in Tábor, Písek and České Budějovice counties. And if there is a possibility to make these tools in home environment for this purpose. Using half structured dialogues I evaluate the quality and possibilities of further usage of these tools in practice.
Keywords:
didactic tools; evolution of children up to the age of seven years; games in kindergarten; sensory input; special educational necessity; Didaktické pomůcka; hry v mateřské škole; smyslové vnímání; speciální vzdělávací potřeby Anotation:; vývoj dítěte od narození do předškolního věku Citation: BURIANOVÁ, Michaela. Rozvoj smyslového vnímání u dítěte předškolního věku se SVP. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/51854