Original title:
Cesta žáka 1. třídy vyučovaného Hejného metodou k pochopení sčítání a odčítání
Translated title:
The path of the 1st grade pupils taught by the Hejný´s method to the comprehension of addition and subtraction
Authors:
HAMERLOVÁ, Lucie Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá porozuměním operací sčítání a odčítání u žáků v hodinách vedených Hejného metodou. Cíl diplomové práce byl splněn prostřednictvím analýzy žákovských řešení vybraných úloh z učebnic nakladatelství Fraus. Pro zjišťování informací byla vybraná kombinace metod akčního a kvalitativního výzkumu. Výzkum probíhal ve školním roce 2017/2018 na základní škole na Praze-východ.This thesis is focused on understanding of addition and subtraction by pupils during maths lessons by Hejný. The aim of the thesis was fulfilled using analysis of pupil's solutions of some chosen exercises from publisher's Fraus textbooks. For the information survey, a combination of action and qualitative research methods. The research was carried out in the school year 2017/2018 at the primary school in the Prague - east district.
Keywords:
addition; Hejný; Hejný´s method; key principles; subtraction; hejného metoda; Hejný; klíčové principy; odčítání; sčítání Citation: HAMERLOVÁ, Lucie. Cesta žáka 1. třídy vyučovaného Hejného metodou k pochopení sčítání a odčítání. České Budějovice, 2019. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/52685