Název:
Implementace projektových aktivit do výuky kmenových předmětů oboru Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Překlad názvu:
Implementation of project activities into the teaching of regular subjects in adapted physical activity
Autoři:
Királyi, Michal ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Implementace projektových aktivit do výuky kmenových předmětů oboru Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami. Cíle: Cílem práce je věnovat se implementaci projektových aktivit do výuky kmenových předmětů oboru ATVS OSP na FTVS UK, zkoumat současný stav implementace, zkušenosti studentů s projektovou výukou, jejich názor na projektovou výuku a vliv projektové výuky na studenty a jejich profesní, případně i osobní život. Dále prezentovat názory, nápady, zkušenosti, připomínky a perspektivu studentů praktikujícím pedagogům a odborné veřejnosti za účelem zlepšení přístupu k projektovým aktivitám ve výuce kmenových předmětů oboru ATVS OSP. Případně nastínit další možné výzkumy do budoucna, které by na tuto práci mohly navázat. Metody: Jedná se o teoretický kvalitativní výzkum fenomenologického pojetí. Pro dosažení cíle byla použita literární analýza, v níž jsou uvedena teoretická východiska ve vztahu k aplikovaným pohybovým aktivitám, pedagogice a filosofii a anketní šetření vlastní konstrukce obsahující 46 zavřených i otevřených otázek zaměřených na zkušenost, názor a postoj k projektovému vyučování u patnácti současných i bývalých studentů oboru ATVS OSP vybraných záměrným výběrem. Tento výzkumný vzorek tvořilo 12 žen a 3 muži. Výsledky: Z výzkumu vyplývá, že výsledky...Name: Implementation of project activities into the teaching of regular subjects of Adapted Physical Activity. Objective: The aim of the thesis is finding out the current state of implementation of project activities into the teaching of regular subjects of APA, examining the students experience with project-based learning, their opinion on project-based learning and the impact of project- based learning on students and their professional and personal life. Furthermore, to present opinions, ideas, experiences, comments and perspectives of students to practising pedagogues and professional public in order to improve attitude to project activities in APA. Methods: We will use theoretical qualitative research phenomenological conception. To achieve our objectives was used a literary analysis, which introduces theoretical bases in relation to APA, pedagogy and philosophy and self-opinion survey containing 46 closed and open questions focused on experience, opinion and attitude towards project-based learning among 15 contemporary and former students of APA who were intentionally selected. The group form of testing includes 12 women and 3 men. Results: The results of the survey show the positive experience with project-based learning among students, the enriching impact of project-based learning on...
Klíčová slova:
aplikovaná tělesná výchova; EUDAPA; filosofie; John Dewey; pragmatická pedagogika; Projektové vyučování; speciální pedagogika; učení praxí; Vojmír Srdečný; William H. Kilpatrick; adapted physical activity; EUDAPA; John Dewey; learning by doing; philosophy; pragmatism; Project-based learning; special education; Vojmír Srdečný; William H. Kilpatrick