Název:
Svobodná škola
Autoři:
URUBČÍK, David
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá alternativním systémem vzdělávání ve svobodných školách. Autor představuje svobodné vzdělávání a vysvětluje principy svobody, demokracie a zodpovědnosti. V práci jsou vymezeny pojmy jako je sebeřízené vzdělávání, "unschooling" a individuální vzdělávání. Text se opírá o zkušenosti rodičů, Summerhill School a škol typu Sudbury. Klade si za cíl představit svobodnou alternativu školy a získat tím informační oporu pro vlastní učitelskou praxi.The thesis deals with alternative education system in free schools. The author presents free education and explains the principles of freedom, democracy and responsibility. The thesis defines terms such as self-directed education, unschooling and individual education. The text is based on the experience of parents, Summerhill School and Sudbury schools, and aims to introduce such an alternative to the school and to gain information support for the author's teaching practice.
Klíčová slova:
alternativní vzdělávání; demokratické školy; sebeřízené učení; Sudbury schools; Summerhill School; svobodné vzdělávání; unschooling; základní škola; alternative education; democratic schools; free education; primary school; self-directed learning; Sudbury schools; Summerhill School; unschooling Citace: URUBČÍK, David. Svobodná škola. České Budějovice, 2019. závěrečná práce (). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/58746