Original title:
Začlenění dětí s odlišným mateřským jazykem do MŠ
Translated title:
Integration of children with different maternal language to kindergarten
Authors:
CÁBOVÁ, Barbora Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak probíhá adaptace dětí s odlišným mateřským jazykem do běžné mateřské školy. Teoretická část je věnována socializaci dítěte, vývoji řeči v předškolním věku, druhům komunikace. Dále pak také adaptaci dítěte do prostředí mateřské školy a možnosti podpory dítěte s odlišným mateřským jazykem. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem. Prostřednictvím rozhovorů s pedagogy je popsáno, jak se začleňují čtyři děti s odlišným mateřským jazykem do běžné mateřské školy. V závěru jsou popsány výsledky tohoto výzkumu.The objective of this bachelor thesis is to determine the adaptation of children with a different mother tongue into a common nursery school. The theoretical part focuses on child's socialization, language development at preschool age, types of communication. Furthermore, it examines the adaptation of a child into a nursery school environment and possibilities of support of a child with a different mother tongue. The practical part consists of a qualitative research. Integration of four children with a different mother tongue into a common nursery school is described through interviews with pedagogues. The research results are described in conclusion of this work.
Keywords:
adaptation; Children with a different mother tongue; communication.; adaptace; Děti s odlišným mateřským jazykem; komunikace. Citation: CÁBOVÁ, Barbora. Začlenění dětí s odlišným mateřským jazykem do MŠ. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/53933