Original title:
Hodnocení ve výuce přírodopisu a biologie na Třebíčsku a Znojemsku
Translated title:
Assessment in Biology Education in Trebic, Znojmo and surroundings
Authors:
KLIMEŠOVÁ, Martina Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce popisuje metody hodnocení, užívané ve výuce přírodopisu na vybraných základních školách na Třebíčsku a Znojemsku. Z dotazníkového šetření mezi žáky vyplynulo, že učitelé nejčastěji využívají písemné hodnocení, během kterého se zaměřují především na znalosti pojmů a definic. Téměř tři čtvrtiny dotazovaných žáků má zkušenost s formativním hodnocením. Odpovědi učitelů tříd, ve kterých probíhalo dotazníkové šetření, potvrdily zjištěné závěry z dotazníků pro žáky.Bachelor thesis describes the assessment methods used in teaching natural science at selected schools on Trebic and Znojmo district. The survey among students showed that teachers mostly use the written assessment, during which mainly focus on knowledge of the concepts and definitions. Nearly three quarters of students have experience with formative assessment. Replies teachers from classes, in which the survey was conducted, confirmed these findings from questionnaires for students.
Keywords:
evaluation methods; formative assessment; integrated science; summative assessment; formativní hodnocení; sumativní hodnocení; výuka přírodopisu; způsoby hodnocení Citation: KLIMEŠOVÁ, Martina. Hodnocení ve výuce přírodopisu a biologie na Třebíčsku a Znojemsku. Č. Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/40752