Original title:
Spotřební chování na vybraném trhu
Translated title:
Consumer behavior on a chosen market
Authors:
HNÍZDILOVÁ, Eliška Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Téma diplomová práce je spotřební na vybraném trhu, konkrétně spotřební chování na trhu zemědělských strojů zaměřené na spokojenost zákazníků. První částí práce byla literární rešerše, ve které proběhlo studium odborné literatury na toto téma. Hlavní část literární rešerše byla zaměřena na spotřební chování, speciálně na chování spotřebitelů na trzích. Dále bylo popsáno zemědělství v České republice a trh zemědělské techniky. Základem pro praktickou část bylo dotazníkové šetření, které zkoumalo spokojenost zákazníků ve vybrané společnosti. Pro úplnost byl doplněn strukturovaný rozhovor s ředitelem společnosti. Dále byla provedena shluková analýza, na základě otázky číslo 3 "Co Vás ovlivňuje při výběru značky zemědělské techniky?" z dotazníkového šetření, která byla použita v analýze a byly stanoveny dva segmenty. První byl stanoven dle technických parametrů stroje, kvality a rychlosti servisu a kvality strojů, druhý byl stanoven podle mediální prezentace značky a prezentace firmy na veletrzích. Tyto dva segmenty sloužily pro vytvoření návrhů a doporučení.This diploma thesis elaborate consumer behavior on selected market. Especially consumer behavior on agriculture market based on customers satisfaction. First part of this work was about studing literature in this thema. The main chapter of literary research was consumer behavior and specifically how the consumers behave on markets. Than, it was necesary to write about agriculture in Czech Republic. The base of practical part was questionnaire survey, which examined customer satisfaction, to chosen company. On the other side, was made structured interview with director of chosen company. The second main section of practical part on this thesis was specialised analysis. The task of this analysis was to find out main segments of survey. Especially based on third question which examined customer preferences "Which parameters you chose when you decide to buy tractor?". Two segments are based on quality of after-sale service tractors and medial presentacion of brand and exhibitions and fairs. At the end of this diploma thesis are proposed two recommendation how to get better customer satisfaction.
Keywords:
Agriculture; Consumer behavior; Customer satisfaction; Interactive facility; Servis app; Tractor; Interaktivní vybavení; Servisní aplikace; Spokojenost zákazníků; Spotřební chování; Traktor; Zemědělství Citation: HNÍZDILOVÁ, Eliška. Spotřební chování na vybraném trhu. Č. Budějovice, 2019. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/54305