Original title:
Značka kvality Životnost plus
Translated title:
Brand of quality VITALITY PLUS
Authors:
BRABCOVÁ, Kristýna Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Pozornost spotřebitelů při nákupu produktů dlouhodobé spotřeby se jejich pozornost zaměřuje především na životnost. Projektem, který v České republice prezentuje tzv. značky kvality, patří Program Česká kvalita. Ve své bakalářské práci se zabývám kvalitou výrobků, zejména jejich životností, a dále značkou kvality Životnost plus. Cílem bylo zjistit postoj spotřebitelů k životnosti produktů obecně, které výrobky vnímají negativně z titulu neúměrně krátké životnosti, jak nahlížejí na existenci tzv. kazítek ve výrobcích. Purchasing more expensive products the attention is focused on their quality and lifetime. The bachelor thesis is aimed especially at these product life and presents the Czech Quality Program and a brand of Quality Vitality plus. This brand has been newly included in the Czech Quality Program since 2017. The brand of Quality Vitality plus is awarded by the Association of Czech Consumers for non-food products, for which the manufacturer declares lifetime that is adequate with the real expectations of the consumer. The work analyses the attitude of the holders and representatives of the general public to this brand.
Keywords:
brand; lifetime; products; quality; Vitality plus; kvalita; produkty; výrobky; značka; Životnost plus; životnost Citation: BRABCOVÁ, Kristýna. Značka kvality Životnost plus. Č. Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/53688