Original title:
Marketingová komunikace producentů kolových nápojů
Translated title:
Marketing Communication of Cola-based Beverages Producers
Authors:
MACHALOVÁ, Marie Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací značek Coca-Cola, Pepsi a Kofola na českém trhu. Cílem práce bylo zanalyzovat a zhodnotit současný stav marketingové komunikace těchto tří značek a za pomoci výzkumu mezi spotřebiteli navrhnout aktivity, které by jim v jejich komunikaci mohly pomoci. Informace od spotřebitelů kolových nápojů těchto tří značek byly sbírány prostřednictvím dotazníkového šetření.This dissertation deals with marketing communication of three brands: Coca-Cola, Pepsi and Kofola on the Czech market. The aim of the work was to analyse and assess the current state of marketing communication of these three brands and with the help of research among consumers to propose activities that could help them in their communication. Information from consumers of cola based beverages of these three brands were gathered by means of a questionnaire survey.
Keywords:
Brand; Coca-Cola; communication mix; Kofola; marketing communication; Pepsi; Coca-Cola; Kofola; komunikační mix; marketingová komunikace; Pepsi; značka Citation: MACHALOVÁ, Marie. Marketingová komunikace producentů kolových nápojů. České Budějovice, 2019. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/53659