Original title:
Spotřební chování na trhu s běžeckými potřebami
Translated title:
Consumer Behavior in the Running Gear Market
Authors:
HUSÁKOVÁ, Kristýna Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je analyzovat a zhodnotit spotřební a nákupní chování na trhu s běžeckými potřebami. Následně zpracovat doporučení pro podnikatelské subjekty působící na tomto trhu. Práce se zaměřuje na kvantitativní výzkum, na základě kterého je provedena analýza spotřebního chování běžců. Charakterizuje preference spotřebitelů v nakupování běžeckých potřeb, popisuje rozdíly mezi spotřebiteli. Výsledkem analýzy je doporučení pro obchody na trhu s běžeckými potřebami. Jedním z doporučení je pořízení footscanu, testovací dráhy atd. The aim of this work is to analyse and evaluate consumer and purchasing behaviour on the market for running equipment. Subsequently, to process the recommendations for business entities operating on this market. This work focuses on the quantitative research. On the basis of this research the analysis of consumer behaviour of runners is carried out. The analysis describes consumers' preferences in buying running equipment and describes differences between customers. The result of the analysis are the recommendations for businesses on the market for running equipment. One of the recommendation is the acquisition of the footscan, the testing track etc.
Keywords:
consumer behaviour; runners; the market for running equipment; the market research; běžci; spotřební chování; trh s běžeckými potřebami; výzkum trhu Citation: HUSÁKOVÁ, Kristýna. Spotřební chování na trhu s běžeckými potřebami. České Budějovice, 2019. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/53656