Original title:
Affiliate marketing a jeho využití v online prostředí
Translated title:
Affiliate marketing and its use in the online environment
Authors:
MURCKO, Filip Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce zkoumá affiliate marketing jako jeden z marketingových nástrojů používaných v online prostředí. Affiliate marketing je typ marketingu založený na výkonnosti, v němž podnikatel odměňuje jednoho nebo více affiliate partnerů za každého návštěvníka nebo zákazníka, které přišel díky vlastnímu marketingové úsilí affiliate partnera. Vychází z propagace produktu společnosti prostřednictvím affiliate partnerů. Práce popisuje principy fungování, způsoby propagace partnerských partnerů a způsoby implementace inzerentů. Práce se zaměřuje na aplikaci affiliate marketingu v internetovém obchodě a také na marketingový výzkum zaměřený na identifikaci klíčových parametrů affiliate marketingu a partnerských charakteristik. Výsledkem této práce je formulace doporučení pro realizaci tohoto typu marketingu do praxe.This work explores affiliate marketing as one of the marketing tools used in the online environment. Affiliate marketing is a type of performance-based marketing in which an enterpreneur rewards one or more affiliates for each visitor or customer brought by the affiliate's own marketing efforts. It is based on promoting the company's product through affiliate partner sites. The work describes the principles of how it works, the ways of promotions for affiliate partners and also the ways of implementation for advertisers. The work focuses on application of affiliate marketing into the practice and it also focuses on a marketing research aimed at identifying key parameters of affiliate marketing and affiliate partner characteristics. The result of this work is the formulation of recommendations for the implementation of this type of marketing into practice.
Keywords:
advertiser; affiliate; commission; marketing; network; online; partner; publisher; affiliate; inzerent; marketing; online; partner; provize; síť; vydavatel Citation: MURCKO, Filip. Affiliate marketing a jeho využití v online prostředí. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/53651