Název:
Výuka anglického jazyka u dětí se specifickými poruchami učení a výchovnými problémy na 2. stupni základních škol
Překlad názvu:
Teaching English to Children with Specific Learning Disabilities and Behavioural Problems at Middle Schools
Autoři:
ŘÍHOVÁ, Klára Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá výukou anglického jazyka u dětí se specifickými poruchami učení a výchovnými problémy. V teoretické části jsou charakterizovány nejčastější výchovné problémy dětí a dospívajících. Dále je věnována pozornost problematice specifických poruch učení, příčinám jejich vzniku a jejich projevům ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol. V neposlední řadě se práce zabývá metodickými principy pro výuku cizího jazyka u dětí s SPU. Výzkumná část vychází z kazuistik dětí umístěných do specializovaného zařízení v důsledku jejich výchovných problémů. Zapojila jsem se do individuální pomoci s anglickým jazykem dvěma takto umístěným dětem a zpracovala případové studie vycházející z naší spolupráce. Cílem praktické části je zvolit u vybraných žáků s SPU vhodný individuální přístup při hodinách anglického jazyka, realizovat ho a hloubkově reflektovat. This diploma thesis deals with teaching English to children with specific learning disabilities and educational problems. The theoretical part describes the most frequent educational problems of children and adolescents. Further attention is paid to the problems of specific learning difficulties, the causes of their origin and their manifestations in teaching English at middle school. Finally, the thesis deals with the methodological principles for foreign language teaching of children with specific learning disabilities. The research part is based on the case studies of children placed in specialized facilities due to their educational problems. I participated in individual assistance to two concrete children and I worked out case studies based on our cooperation. The aim of the empirical part is to choose a suitable individual approach to two concrete children, realize it, and reflect it in depth.
Klíčová slova:
individuální přístup; specifické poruchy učení; výchovné problémy; výuka anglického jazyka; educational problems; English language teaching; individual approach; specific learning difficulties Citace: ŘÍHOVÁ, Klára. Výuka anglického jazyka u dětí se specifickými poruchami učení a výchovnými problémy na 2. stupni základních škol. České Budějovice, 2019. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/52624