Original title:
Žákovské řešení učebních úloh z biologie na gymnáziu
Translated title:
The pupil's solving of learning tasks from biology at grammar schools
Authors:
TOMSOVÁ, Nora Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá žákovským řešením učebních úloh z biologie na gymnáziu. Na základě taxonomie učebních úloh podle Tollingerové bylo sestaveno pět souborů učebních úloh. Každý soubor testoval jinou kategorii učebních úloh podle Tollingerové. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit, které typy učebních úloh podle Tollingerové žáci na gymnáziu preferují v hodinách biologie. Cíl práce byl zjišťován na základě dotazníku pro žáky a rozhovoru s učitelkou biologie na gymnáziu. This diploma thesis deals with the pupil's solving of learning tasks from biology at grammar schools. Five components of learning tasks were compiled on the basis of the Tollinger taxonomy. Each file tests a different category of Tollinger learning tasks. The main aim of the thesis was to find out which types of learning tasks are preferred by students. The aim of the thesis was based on a questionnaire of pupils as well as on an interview with a biology teacher at the grammar school.
Keywords:
learning task.; pupil; teacher; učební úloha; učitel; žák Citation: TOMSOVÁ, Nora. Žákovské řešení učebních úloh z biologie na gymnáziu. České Budějovice, 2019. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/52233