Název:
Možnosti zvyšování konkurenceschopnosti spotřebních družstev
Překlad názvu:
Possibilities to increase competitiveness of consumer co-operatives
Autoři:
STRAKOVÁ, Martina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se týká zvyšování konkurenceschopnosti prodejen spotřebního družstva vůči stále přibývajícím vietnamským večerkám. Teoretická část se zabývá především družstevnictvím, konkurenceschopností, nákupní atmosférou a spotřebním chováním. Praktická část vychází z mého vlastního pozorování a z dotazníkového šetření. Pro tuto část práce jsem si vybrala čtyři konkrétní obchodní jednotky, z čehož dvě jsou prodejny spotřebního družstva a dvě večerky. Jedna prodejna spotřebního družstva a jí blízká večerka se nachází v Českých Budějovicích, druhá prodejna spotřebního družstva a jí blízká večerka se nachází ve Chvalšinách. V první části jsem na základě vlastního pozorování porovnala ceny, sortiment, nákupní atmosféru a doplňkové služby všech čtyř vybraných prodejen. Druhá část vychází z dotazníkového šetření. Dotazník jsem rozdala 200 respondentům v Českých Budějovicích a ve Chvalšinách. Dotazník se týká nakupování a spokojenosti s vybranými faktory v příslušné prodejně spotřebního družstva a jí blízké večerce a následně jejich seřazení dle významnosti, jakou mají při výběru prodejny. Cílem diplomové práce je posoudit potenciál zvyšování konkurenceschopnosti spotřebních družstev v kontextu rostoucího počtu "vietnamských večerek".This thesis deals with the increasing competitiveness of consumer cooperative stores with growing Vietnamese convenience stores. The theoretical part focuses on cooperatives, competitiveness, shopping atmosphere and consumer behavior. The practical part is based on my own observation and a questionnaire survey. For this part of the thesis, I chose four specific business units, of which two are consumer cooperative stores and two are convenience stores. One of the consumer cooperative stores and one of the convenience stores are located close to each other in České Budějovice. The second consumer cooperative store and the nearby standing second convenience store are located in Chvalšiny. In the first part I compared prices, assortment, shopping atmosphere and additional services of all four selected stores. The second part is based on a questionnaire survey. I distributed the questionnaire to 200 respondents in České Budějovice and Chvalšiny. The questionnaire concerns shopping and satisfaction with selected factors in the relevant consumer cooperative store and the competing convenience store. It also concerns the ranking of these stores based on their importance to the consumers. The aim of the thesis is to assess the potential of the increasing competitiveness of consumer cooperatives in the context of the growing number of so called "Vietnamese conveniences".
Klíčová slova:
družstvo; konkurenceschopnost; nákupní atmosféra; spotřební chování; vietnamská večerka; competitiveness; consumer behavior; cooperative; shopping atmosphere; Vietnamese conveniences Citace: STRAKOVÁ, Martina. Možnosti zvyšování konkurenceschopnosti spotřebních družstev. České Budějovice, 2019. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/50292