Název:
Stav informovanosti veřejnosti České republiky o změnách v novém zákoně o spotřebitelském úvěru
Překlad názvu:
Status of public awareness of the Czech Republic with the new law on consumer credit
Autoři:
BRAŠNOVÁ, Olga Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce zkoumá, jaké mají spotřebitelé povědomí o spotřebitelském úvěru. V České republice roste zadluženost spotřebitelů. S větší zadlužeností spotřebitelů rostl také rozvoj nebankovních institucí. Tyto nebankovní instituce poskytovaly oproti bankám i úvěry spotřebitelům bez zjištění bonity klienta. Spotřebitel se poté dostával do situace, že neměl z čeho úvěr splácet (tak zvaná dluhová past). Proto stát viděl potřebu nebankovní instituce regulovat. Proto vznikl nový zákon o spotřebitelském úvěru. Jedná se o zákon číslo 257/2016 Sb. Hlavní cíl práce je zjištění informovanosti veřejnosti o změnách v novém zákoně o spotřebitelském úvěru. Byla zvolena metoda dotazníkového šetření. Na dotazník odpovídalo 210 respondentů v různých věkových kategoriích.This work examines the consumers' awareness of consumer credit. Consumer debt in the Czech Republic grows. Non-bank institutions were developing along with the debt. Unlike banks, these institutions would provide loans to consumers even without researching the client's solvency. The consumer then ended up in a situation where they did not have a way of paying the debt off (the so called debt trap). This is why the state felt the need to regulate non-bank institutions, leading to the creation of a new consumer credit act. It is act number 257/2016 Coll. The work consists of ascertaining the public awareness of the changes to the new consumer credit act. A questionnaire survey was chosen as the method. Two hundred and ten respondents of various age categories participated in the questionnaire. The questionnaire was evaluated using scientific methods: analysis, deduction and synthesis. The aim of the thesis is to determine the state of awareness of the Czech public about changes in the new Consumer Credit Act.
Klíčová slova:
Finanční arbitr; Nebankovní poskytovatelé; RPSN; ČNB; Annual percentage rate of costs; Czech National bank; Financial Arbiter; Non-bank providers Citace: BRAŠNOVÁ, Olga. Stav informovanosti veřejnosti České republiky o změnách v novém zákoně o spotřebitelském úvěru. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/49695