Original title:
Povědomí o syndromu CAN u dětí v dětském domově v Radeníně
Translated title:
Awareness of CAN Syndrome in Children at the Children's Home in Radenín
Authors:
KUKLOVÁ, Barbora Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V bakalářské práci popisuji syndrom CAN a jeho typy. Hlavní částí práce je popis rodiny, školy, institucí, projektů a organizací, jejímž prostřednictvím se děti o syndromu CAN mohou dozvědět. Zaměřuji se také na multidisciplinární tým, prevenci a popis dětského domova. V praktické části práce se zabývám výzkumem u vybraných klientů v Dětském domově Radenín. Cílem práce je zjistit, jaké mají povědomí o syndromu CAN. Stanovím, zda vědí, na koho se mohou obrátit, zda měly ve škole preventivní programy, možné následky apod. Pro naplnění cíle byl použit kvalitativní výzkum. Jako výzkumnou techniku volím polostrukturovaný rozhovor. Domnívám se, že tato technika je pro děti nejvhodnější. Některé z dětí nemusí mít žádné povědomí, proto jim pojem mohu vysvětlit a rozhovor může dále pokračovat. In the bachelor thesis I describe CAN syndrome and its types. The main part of the work is a description of the family, school, institutions, projects and organizations through which children can learn about CAN syndrome. I also focus on the multidisciplinary team, prevention and description of the children's home. In the practical part of the thesis I deal with research at selected clients at the Children's Home Radenín. The aim of the work is to find out what awareness of the CAN syndrome the children have. I will determine whether they know who they can turn to for assistance, whether they had preventive programmes at school, I deal with possible consequences of the CAN syndrome, etc. Qualitative research has been used to achieve the goal. As a research technique, I choose a semi-structured interview. I think this technique is the most suitable for children. Some of the children may have no awareness of the issue, so I can explain them the concept and the interview can continue.
Keywords:
CAN Syndrome; Children's Home; Family; FOD; Multidisciplinary team; OSPOD; Prevention.; Projects; School; dětský domov; FOD; multidisciplinární tým; OSPOD; prevence.; Projekty; Rodina; Syndrom CAN; Škola Citation: KUKLOVÁ, Barbora. Povědomí o syndromu CAN u dětí v dětském domově v Radeníně. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/55642