Original title:
Žák se syndromem ADHD ve školní družině v rámci inkluzivního vzdělávání
Translated title:
A student with the ADHD syndrom in a school canteen with an inclusive education.
Authors:
DAŇHELOVÁ, Martina Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] DAŇHELOVÁ, M. Žák se syndromem ADHD ve školní družině v rámci inkluzivního vzdělávání. České Budějovice 2019. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce P. Samcová. Cílem bakalářské práce je popsání a zhodnocení současné problematiky inkluzivního vzdělávání v rámci volnočasových aktivit (školní družina). Jaké podmínky jsou nabízeny současnou legislativou, nutnost komunikace pedagoga volného času s rodiči žáka, spolupráce ze strany učitele s pedagogem volného času. Teoretická část práce je zaměřena na cíle a obsah práce ve školní družině, ovlivňování volného času u žáků mladšího školního věku. Zabývá se hrou ve školní družině - funkce hry a její význam, dělení her. Bakalářská práce popisuje možné začlenění žáka se syndromem ADHD do kolektivu prostřednictvím herních aktivit - hra jako prostředek komunikace se žákem s ADHD. V teoretické části je také vymezen pojem ADHD, jeho projevy a příznaky. Praktická část práce se zabývá kazuistikou - popisuje žáky s různými projevy ADHD z praxe, různé přístupy rodičů a následný vliv na žáka, informovanost ze strany zákonných zástupců, třídních učitelů a spolupráce s poradnou. A pupil with the ADHD syndrom in a school club in care of an inclusive education. The aim of the bachelor's thesis is a description and evaluation of the actual inclusive educational issue within leisure time activities (a school club). Which conditions are offered by the actual legislation, the free-time pedagogue's comunicational necessity with the child's parents, the cooperation of the professor with a free-time pedagogue. The theoretical part is focused on aims and the content of the work in a school club, on a leisure time influencing for pupils of younger school age. It is concentrated on games in a school club - the game's purpose and its significance, the division of games. The bachelor's work describes possible integration of a pupil with the ADHD syndrom into the group through playing activities - a game being a means of communication with a pupil with the ADHD syndrom. In the theoretical part is the ADHD term defined also, as its signs and symptoms. The practical part is focused on casuistry - it describes pupils with different ADHD signs from a practice, various attitudes of parents and a successive influence on the pupil, the information given by legit solicitors, class profesors and a cooperation with consulting room.
Keywords:
a free-time pedagogue; a game; a school club; leisure time activities; the syndrom ADHD; hra; pedagog volného času; syndrom ADHD; volnočasové aktivity; školní družina Citation: DAŇHELOVÁ, Martina. Žák se syndromem ADHD ve školní družině v rámci inkluzivního vzdělávání. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/53538