Original title:
Tvoření úloh v přípravě učitelů matematiky
Translated title:
Problem posing in frame of teacher training
Authors:
Tichá, Marie Document type: Papers Conference/Event: Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol/11./, Srní (CZ), 2008-11-06 / 2008-11-08
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V centru úvah o vzdělávání učitelů je hledání cest jak zkvalitňovat jejich profesní kompetence. Zaměřujeme se proto na prohlubování didaktických znalostí obsahu. Zkušenosti z práce se studenty učitelství i učiteli působícími v praxi ukazují, že přínosné je rozvíjení dovednosti tvořit úlohy.In the centre of the considerations on teachers´education is searching for the ways how to enhance their professional competence. Therefore we focus on improvement of pedagogical content knowledge. Experience based on the work with both teacher students and in/service teachers show that especially beneficial is development of ability in problem posing.
Keywords:
pedagogical content knowledge; problem posing; professional competence of teachers Project no.: CEZ:AV0Z10190503 (CEP), GA406/08/0710 (CEP) Funding provider: GA ČR Host item entry: 11. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol, ISBN 978-80-86843-21-6
Institution: Institute of Mathematics AS ČR
(web)
Document availability information: Fulltext is available on demand via the digital repository of the Academy of Sciences. Original record: http://hdl.handle.net/11104/0164957