Název:
Korepetice hodin klasického tance
Překlad názvu:
ACCOMPANIMENT OF CLASSICAL BALLET CLASS
Autoři:
Brzková, Veronika ; TŘEŠŇÁK, Václav (vedoucí práce) ; RUSANOVYČOVÁ, Iryna (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] V bakalářské práci se věnuji tématu Korepetice hodin klasického tance. V úvodu se zmiňuji o historii korepetice a korepetitora. Ve druhé kapitole se zaměřuji na vysvětlení obecných základních pojmů, které je nutné znát k pochopení dalšího textu. Dále chronologicky vyjmenovávám zásadní prvky hodiny klasického tance, popisuji jejich charakter včetně jejich hudebních požadavků. Poté následují příklady skladeb k prvkům ze třetí kapitoly. Pátá kapitola patří tématu komunikace pedagoga s korepetitorem a přesnému popisu zadání vazby (od jejího vzniku, přes zahájení cvičení, do ukončení vazby). Upozorňuji zde také na různé možnosti hudebního doprovodu a přikládám jejich návrhy provedení. V poslední kapitole se zaměřuji na alternativní možnosti hudebního doprovodu – CD nahrávky a hudební doprovod s mobilním telefonem. V přílohách uvádím příklady alb s tréninky klasického tance a příklady jednotlivých tanečních skladeb.In my bachelor thesis I deal with the theme of Accompaniment of classical ballet class. In the introduction I mention the history of accompaniment and accompanist. In the second chapter I focus on general basic concepts, which need to be known to understand the next chapters. I also chronologically list the essential elements of classical dance classes, describe their character and explain their musical requirements in the third chapter. These are followed by the list of songs for elements from the previous chapter. The fifth chapter deals with communication between teacher and accompanist and with detailed description of dance variation (e.g. from its creation, through the beggining, practising and to the end). I also point out here the various ways of musical accompaniment and I attach their performance suggestions In the last chapter I focus on alternative possibilities of musical accompaniment - CDs and musical accompaniment using mobile phone. In the appendix I enclose the examples of classical dance recordings and single dance tracks.
Klíčová slova:
klasický tanec; korepetice; korepetitor; taneční pedagogika
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/10361