Název:
Porovnání učebnic angličtiny a němčiny pro 2. stupeň ZŠ z pohledu slovní zásoby
Překlad názvu:
Comparison of textbooks of English and German for lower secondary schools from the point of view of vocabuary teaching
Autoři:
PAREISOVÁ, Karolína Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá porovnáním učebnic anglického a německého jazyka pro 2. stupeň základních škol z pohledu slovní zásoby. Cílem teoretické části je seznámit čtenáře s teoretickými východisky, která se zabývají výukou slovní zásoby a slouží tak jako teoretický podklad pro zpracování části praktické. Cílem praktické části je analýza daných učebnic pro výuku anglického a německého jazyka na druhém stupni základní školy. Analýza bude prováděna nejen na základě teoretických poznatků, ale i na základě kritérií, která budou stanovena v úvodní části praktické části. Učebnice budou nejprve analyzovány z hlediska práce se slovní zásobou a poté vzájemně porovnány. The Diploma Thesis deals with the comparison of English and German textbooks for lower secondary schools from the perspective of vocabulary. The aim of the theoretical part of this Diploma Thesis is to make the readers familiar with the theoretical concepts which deal with the vocabulary teaching and serve as the theoretical source for the processing of the practical part. The aim of the practical part is the analysis of given textbooks for teaching English and German languages at the lower secondary schools. The analysis is not going to be done only on the basis of the theoretical findings, but also on the basis of criteria, which will be determined in the introduction of the practical part. The textbooks are going to be analysed from the perspective of vocabulary at first and then mutually compared.
Klíčová slova:
autonomie žáka; frekvence slovní zásoby; jazyková úroveň; paměťové strategie; prezentace slovní zásoby; procvičování slovní zásoby; Rámcový vzdělávací program; učitelství cizího jazyka; výuka anglického jazyka; výuka německého jazyka; výuka slovní zásoby; English teaching; Framework Education Programme; German teaching; language level; language teaching; memory strategies; presentation of vocabulary; student´s autonomy; vocabulary practice; vocabulary teaching; word frequency Citace: PAREISOVÁ, Karolína. Porovnání učebnic angličtiny a němčiny pro 2. stupeň ZŠ z pohledu slovní zásoby. České Budějovice, 2018. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/44925