Original title:
Změna vnímání fotografie po nástupu sociálních sítí; Typologie selfie fotografií uživatelů Facebooku a Instagramu
Translated title:
Changing the perception of photography after social networks outset; Typology of Facebook and Instagram selfie photographs
Authors:
Junášková, Daniela ; JANOŠČÍK, Václav (advisor) ; ŠIMŮNEK, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato práce se v první části zaměřuje na fotografie uživatelů na sociálních sítích, především na Facebooku a Instagramu. Sleduje vývoj portrétní fotografie od počátku vynálezu fotografie, přes nástup sociálních sítí, až do její současnosti. V dalších částech je zaměřena na můj vlastní výzkum aplikovaný na konkrétní uživatele Facebooku a Instagramu, zabývá se vymezením společných rysů takzvaných selfie fotografií a typologií fotografií vyvolávajících negativní ohlasy ostatních uživatelů – nenávistné komentáře. Práce si klade za cíl objasnit, jaká kritéria hrají roli při výběru zveřejňovaných fotografií, zda odpovídají určitému sociálnímu statutu uživatelů a zdali můžeme sledovat jejich typologii v subkulturách. Obecně se vztahuje k vnímání fotografického obrazu v době sociálních sítí a velkého množství vizuálních vjemů působících na člověka.This theoretical work focuses on Facebook and Instagram selfie photos and their perception. It presents the history of portrait photography from the beginning to the presence of social networks. Then I present my research applied to the specific users, in which I'm looking at the typology of selfie photography, and if while there are particular common features that cause negative feedback from other users. The paper aims to clarify what criteria play a role in selecting published photographs, if they correspond to a particular social status of users and if we can follow their typology in subcultures. In general, it refers to the perception of the photographic image at the time of social networks and a large number of visual perceptions.
Keywords:
autoportréty; dějiny fotografie; Facebook; Instagram; kyberšikana; portrétní fotografie; sociální sítě
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/10269