Název:
Herectví v rozdílných žánrech absolventských inscenací
Překlad názvu:
ACTING IN VARIOUS GENRES OF GRADUATE PRODUCTIONS
Autoři:
Kratochvílová, Anna ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; TICHÁ, Petra (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Práce A.K. se snaží zachytit vývoj přemýšlení mladé herečky, který se zrcadlí na změnách přístupu k práci. V rámci zkušeností se zabývá různorodostí přístupu herce k roli v závislosti na žánru inscenace či vlivu režiséra na herce v souvislosti s jeho odlišným přístupem, postupy i povahou. Chce nastínit průběh přípravy na roli, zkoušení a reprízování rolí v těchto absolventských inscenacích: Denis Kelly: Rituální vražda Gorge Mastromase (A. Svozil, K. Kosová), Ö. Horváth: Povídky z vídeňského lesa (J. Kačmarčík), I. Vyrypajev: Opilí (A. Burianová) a A. P. Čechov: Racek (I. Krejčí). Zmiňuje se i o své inspirativní zkušenosti s imerzivním divadlem v rámci projektu Pomezí (L. Brychta, Š. Tretiag, K. Součková). V neposlední řadě se zamýšlí také nad otázkou společné cesty herce a režiséra v případě odlišného vkusu a v návaznosti na to i názoru na inscenaci. A nakonec i nad nepostradatelnou rolí nadhledu v tvorbě.The work of A.K. attempts to capture the thought-process development of a young actress, which is then mirrored in her approach to her work. Within the scope of her experience, the author addresses the diversity in actors’ approaches to their roles, depending on the genre of the play, as well as the director’s influence with respect to his or her approach, process and even personality. The author outlines the process of preparation for a role, rehearsals and re-runs of roles from the following graduate productions: Denis Kelly: Ritual Slaughter of Gorge Mastromas (A. Svozil, K. Kosová), Ö. Horváth: Stories from the Vienna woods (J. Kačmarčík), I. Vyrypajev: Drunk (A. Burianová) and A. P. Čechov: Gull (I. Krejčí). She also addresses her inspirational experience of immersive theatre as part of the Pomezí project (L. Brychta, Š. Tretiag, K. Součková). Additionally, the author contemplates the issue of a common journey of director and actor in an instance when they have differing tastes, and thus also different opinions regarding the production itself. Finally, the author concludes with a reflection on the essential role of an objective and detached view in production.
Klíčová slova:
divadelní inscenace; divadelní režie; divadelní role; práce na roli
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/10258